26-та седмица от бременността

Бременност от първа до двадесет и шеста седмица, колко месеца са?

calendar icon circle

Месец 6 (Тримесечие 2)

Храна за мозъка

В 26-тата седмица от бременността, Вашето бебе навлиза в етап на значителен физически растеж и развитие на мозъка. Вашата балансирана диета трябва да включва добри източници на дълговерижни полиненаситени мастни киселини (LCP) за подкрепа на това бързо развитие на мозъка.

plod 26 sedmica ot bremennostta

Развитието на Вашето бебе през 26-тата седмица на бременността

Подготовка за раждането на бебето

Когато Вашето бебе започва да се подготвя за раждане, е добра идея да направите същото. Сега е времето да започнете да мислите за своя родилен план, какво бихте искали да опаковате за болницата какво болкоуспокояващо бихте приели, когато започнете да раждате.

Ако още не сте казали на работодателя си, че ще излизате в отпуск по майчинство, трябва да го направите сега, тъй като трябва да им дадете предизвестие.

ДПМК на мозъка

Дълговерижни полиненаситени мастни киселини (LCPs) са група от специални мастни киселини. Две от най-значимите ДПМК-та за развитието на Вашето бебе се наричат DHA и AA, които са част от омега 3 и омега 6 групи мазнини3.

DHA е доказано, че допринася за развитието на мозъка и очите на Вашето бебе и е важно за развитието през цялата му първа година от живота4.

Тъй като мозъкът на Вашето бебе се развива толкова бързо през третото тримесечие, особено важно е да се уверите, че то получава достатъчно DHA.

DHA продължава да подкрепя развитието на мозъка на Вашето бебе след раждането, когато се предава през майчиното мляко5.

personal pregnancy journey icon circle

Развитие на бебето в тази седмица

Открийте науката, стояща зад развитието на Вашето бебе, седмица по седмица

LCP проучване

Експертите са прегледали доказателствата, свързани с LCPs по време на бременността и са установили, че майките, които са взели допълнително DHA през последната половина на бременността, са намалили риска от преждевременно раждане и увеличават теглото на бебетата си при раждане6,7.

Факти за добрите мазнини

Важно е да се уверите, че Вашата балансирана диета включва добри източници на LCPs, особено DHA, докато сте бременна и също след като Вашето бебе се роди.

Експертите препоръчват включване на допълнителна дневна доза от 100-200 mg DHA по време на бременност и кърмене8. Хранителните източници на DHA обаче са ограничени до мазна риба или рибни масла, някои от които са в списъка на храни, които да отбягвате или ограничите, по време на бременност

За здравословен прием на LCPs, включително DHA, се стремете да ядете 1–2 порции мазна риба седмично, например скумрия, сардини, прясна риба тон и сьомга. Избягвайте да ядете повече от това поради нивата на замърсителите и живака, които рибата може да съдържа.

Ако не Ви харесва идеята за ядене на мазна риба, не забравяйте да включите някои други източници на Омега 3 мазнини в диетата си, като ядки, семена, тъмно зелени зеленчуци, рапично масло, пълнозърнести зърнени храни и соеви продукти9.

Следващи стъпки

Опитайте тези идеи за хранене и закуска за бременни, които осигуряват Омега 3 мазнини:

  • Скумрия на резен пълнозърнест тост
  • Сьомга на скара със задушени зеленчуци
  • Салата „Уолдорф“ от ябълки, целина и орехи
  • Сьомгови кексчета въс салата от бейби спанак
  • Шепа от ядки и семена
  • Купа пълнозърнеста зърнена закуска
  • Плодово смути със соево мляко

Последен преглед: 8-ми август 2016

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.