Храна и леки закуски в периода на раждане

Силата на подсилването

Какви закуски трябва да приготвите?

Раждането отнема огромно количество енергия, така че е добре да имате под ръка закуски, които да Ви поддържат. Прочетете какво трябва да имате предвид когато приготвяте лека храна за болницата и как да поддържате добра хидратация по време на раждането.

Леки закуски по време и след раждане

Където и да планирате раждането на Вашето бебе е полезно да имате под ръка леки закуски в случай че Ви се яде по време на раждането, за да си набавите основни хранителни вещества и калории след раждането.

Ако родите в болница, разнообразните закуски, приготвени в болничната Ви чанта ще Ви помогнат да не разчитате на болничната храна. Затова приготвянето на избрани храни у дома улеснява здравословната закуска и хранене през първите часове на раждането и след това.

Хранене по време на раждане

Раждането изразходва огромно количество енергия. Както при всички други усилия, които изискват издръжливост, тялото се нуждае от достатъчно количество храна, за да премине през него. 

Жените могат да изпаднат в състояние на кетоза ако не получават адекватно хранене по време на раждане. Тялото може да започне да използва своите мастни резерви за енергия, като симптомите включват за това са гадене и главоболие, което също така може да е признак и на изтощение.

Проучванията показват, че освен че помага за периодите на умора, получаването на добро хранене по време на раждането може да намали  риска от кетоза1. Дори малко количество подхранване, като глътка сок или изотонична напитка, може да Ви подпомогне2.

Храни по време и след раждане

Раждането отнема огромно количество енергия, така че е добре да имате под ръка леки закуски, които да Ви подпомогнат.

cut up apples 1

Подгответе храна за раждането и за първите дни от майчинството

Раждането е непредсказуемо, но обиикновенно първото раждане често е дълго, понякога 24 часа или повече. Ако родите в болница може да имате по-дълъг престой от очакваното. Това, че сте добре подготвени с много опции за закуска означава, че ще имате това, от което се нуждаете, ако Ви се яде по време на раждането или за да поддържате първите няколко дни на кърмене, ако имате продължителен престой.

Какво трябва да имате предвид за храненето преди, по време и след раждане:

• Яжте малко и често, за поддържане на Вашата енергия.
• Порциите с размер на хапка са идеални.
• Храните с високо съдържание на захар осигуряват краткотраен прилив на енергия. Опитайте вместо това пълнозърнести въглехидрати за по-бавно освобождаване.
• Яденето на големи закуски или ястия може да Ви накара да се почувствате зле.
• Яжте, когато се чувствате гладни, вместо да чакате времето за ядене.
• Може да бъдете предупредени да не ядете или пиете, ако има вероятност от цезарово сечение.
• Вашият партньор вероятно също ще се нуждае от леки закуски и може да не иска да Ви остави сама, за да отидете да търси храна. Затова пригответе достатъчно.
• Няма правилно или грешно, когато става въпрос за хранене по време на раждането, затова слушайте тялото си и реагирайте съответно. Проучванията показват, че няма връзка в продължителността на раждането или броя на усложненията ако сте избрали да се храните или не сте3.

Вода и енергийни напитки по време на бременност

Както може да предположите, раждането води до силна жажда. Важно е да приемате течности редовно, за да компенсирате загубата им от потене и да избегнете дехидратация.

Водата е добър избор за напитка по време на раждането. Когато преминете към по-късните етапи, енергийните напитки могат да Ви помогнат да си набавите калории, ако не Ви се приема храна.

Най-добре е да се избягват газирани напитки, които ще Ви дадат енергия, защото могат да причинят гадене и подуване.

СЛЕДВАЩИ СТЪПКИ

Опаковайте някои от следните храни в багажа си или ги съхранявайте вкъщи, приготвени за началото на Вашето раждане:

  • Банани и други пресни плодове
  • Пълнозърнест хляб и здравословни продукти за сандвичи като пиле, пуйка и банан
  • Пълнозърнести бисквити / крекери / енергийни блокчета
  • Хляб
  • Микс от сушени плодове и ядки
  • Бутилка вода
  • Енергийна напитка

Последно прегледано на: 29-и юли 2014

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.