По-добър нощен сън

Обобщение

От чудати сънища и разходки до тоалетната до синдром на неспокойните крака, налице са многобройни начини по които бременността Ви може да ви кара да будувате през нощта. Разглеждаме практични решения за справяне с проблемите със съня по време на бременност и ще Ви помогнем да спите по-добре през нощта.

personal pregnancy journey icon circle

Развитие на бебето в тази седмица

Открийте науката, стояща зад развитието на Вашето бебе, седмица по седмица

Чести нарушения в съня по време на бременност

Липсата на сън е често срещано оплакване от много бременни жени. Можете да намалите нощното събуждане и да улесните заспиването като направите някои практични промени в навиците си и обичайните си действия.

Киселини и лошо храносмилане при бременност

Киселините при бременност могат да бъдат причинени, както от разположението на Вашето бебе, така и от хормоналните промени1, които водят до по-отпуснат езофагус (мускулният пръстен в горната част на стомаха, който задържа храната и киселините долу)2. Тъй като киселините се влошават, когато сте в легнало положение, той е често обвиняван за поддържането на бъдещите майки будни през нощта.

pregnancy sleeping pillow
Възглавниците за спане при бременност са проектирани, така че да Ви дават опора. Някои от тях са оформени така, че да се прилепят около тялото и корема Ви, докато други приличат на резенчета от пяна, които прилягат плътно между коленете Ви, помагайки да се намалят спазмите в бедрата.

Ако страдате от лошо храносмилане, се препоръчва да ядете не по-късно от три часа преди лягане1. Така че, ако сте свикнали да се наслаждавате на вечеря с партньора си около 20:00, но сте готови да си легнете до към 21:00, пригодете времето си на хранене и избягвайте богатите, пикантни или мазни храни1. Ако се събуждате от лошо храносмилане, опитайте да спите в по-изправено положение, като използвате 2-3 възглавници, за да помогнете на стомашните киселини да се успокоят. Дръжте таблетки за лошо храносмилане до леглото си; някои лекарства срещу лошо храносмилането (антиациди), издавани без рецепта, са подходящи за употреба по време на бременност, но винаги се консултирайте с Вашия фармацевт или здравен специалист.

Чести разходки до тоалетната

Необходимостта да уринирате по-често е леко дразнеща, и е нещо което се случва на повечето жени по време на бременността. Това се случва, защото бъбреците Ви започват да обработват повече отпадъци, както от Вашето бебе, така и от повишеното Ви кръвообращение3. По-късно по време на бременността може да откриете, че правите чести разходки до тоалетната, тъй като растящото Ви бебе притиска пикочния Ви мехур. Най-доброто, което можете да направите, е да пиете много вода сутрин и да избягвате да пиете течности неспосредствено преди лягане.

Синдром на неспокойните крака

Синдром на неспокойните крака (СНК) се среща при 1 от всеки 5 бременни жени в последния триместър от бременноста. Може да се прояви в неволни движения/мускулни спазми в краката, които да Ви събудят или в горещо, сърбящо чувство, което Ви накара да изпитате необходимост да се движите. В някои случаи СНК се причинява от дефицит на желязо; ако тестовете потвърдят това, може да помогне приемането на допълнително желязо (като добавка), която да бъде предписана от Вашата акушерка или личен лекар4. Някои майки споделят, че студен компрес или охлаждащ ментов лосион също могат да облекчат симптомите в случай на възникване.

В някои случаи синдромът на неспокойните крака се причинява от дефицит на желязо; ако тестовете потвърдят това, Вашата акушерка или личен лекар може да Ви предпише добавка с желязо⁴.

Справяне с безсънието: Съвети при безсъние

Избягвайте да използвате телефона или таблета си преди лягане. Смята се, че синята светлина, която се излъчва от електронни устройства, може да забави освобождаването на индуциращия съня мелатонин и да повиши тревожността.

Отстранете кофеина. Препоръчва се да ограничите приема на кофеин до 200 мг дневно4 (2 чаши разтворимо кафе или 2-3 чаши чай), но знаете ли, че кофеинът присъства и в колата, енергийните напитки и шоколада? Ако се затруднявате да заспите, обърнете внимание на дневния си прием на кофеин и се опитайте вместо това да пиете билков чай ​​или безкофеиново кафе.

Инвестирайте във възглавница за бременни. С напредването на бременността нарастващото Ви коремче може да затрудни завъртането настрани, като ограничените пози за сън може да доведат до спазми в краката, болки във врата или ставите. Възглавниците за спане при бременност са създадени да Ви помогнат. Някои от тях са оформени така, че да се прилепят около тялото и корема Ви, докато други приличат на резенчета от пяна, които прилягат плътно между коленете Ви, помагайки да се намалят спазмите в бедрата. Ако не желаете да си купите такава, може да използвате просто допълнителна възглавница или дори малката, мека, декоративна възглавница.

По-добре пийте вода сутрин и през деня, отколкото вечер, за да дадете време на пикочния си мехур да се изпразни преди лягане.

Излизайте на свеж въздух всеки ден. Излагането на слънце ще помогне тялото Ви да  засили естествения си циркаден ритъм.

Правете ежедневни леки упражнения. Смята се, че движението на тялото Ви може да намали появата на синдрома на неспокойни крака4. И както упражненията за бременни могат да Ви накарат да се чувствате по-малко уморени през деня6, така и могат също да Ви помогнат да спите по-добре през нощта. Упражненията по йога за бременни могат да се окажат особено релаксиращи преди лягане, но включвайте и по-енергични такива (като тичане) в по-ранната част на деня.


Ако все още страдате от безсъние или се борите с умора през деня, подремнете. Кратката, навременна дрямка от около 20-30 минути, може да успокои тревожността Ви8. Правете я по скоро по-рано през деня, отколкото по-късно, за да избегнете нарушаване на нощния си сън. Номерът е да настроите ежедневните си навици така, че да намалите симптомите, които могат да повлияят на съня Ви.

Последен преглед: 12-ти февруари 2018

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Хиперемезис гравидарум (ексцесивно повръщане по време на бременността)

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.