Желани храни по време на бременността

Туршия

Апетит за определени храни по време на бременност

Желанието за определени храни е често срещана по време на бременност и може да варира от това към обикновените туршии до по-необичайни нехранителни продукти. Научете за възможните причини за апетита, колко дълго ще продължи и как да му се отдадете безопасно, без да навредите на доставката на хранителни вещества за Вашето бебе.

Желани храни

Много бъдещи майки изпитват силен глад за определени храни когато са бременни. Тези желания могат да бъдат причинени от колебания на хормоните на бременността или тялото Ви може да Ви подтиква да приемате повече витамини или хранителни вещества, които Ви липсват. Ако жадувате например за солени маслини, може би тялото Ви иска да увеличите приема на натрий.

Дори никога преди да не сте имали апетит за резенчета цвекло или лимон, може да имате ненаситен глад за тях по време на бременността.

Кога започвате да изпитвате апетит към дадена храна по време на бременност?

Наистина няма строго правило, защото всяка бременна майка е различна. Но гладът за храна може да започне от момента, в който тялото Ви започне да отделя хормоните на бременността. Всъщност новите желания или отвращения от храна често са сред първите, най-забележими признаци на бременност.

Силата на Вашия глад може да варира през цялата бременност и може да се променя от месец на месец. Някои проучвания показват връзка между стадия на бременността и типа на глада1. Има становище, че гладът за солени храни е по-често срещан през първия триместър, докато апетитът за сладко е повече през втория триместър. Солените храни са предпочитани и към края на бременността.

Често срещани

coal
„Пика“ е терминът, използван за означаване на глад, който не е към храна, като въглища, пръст или креда.

Гладът по време на бременност варира от здравословни до не особено здравословни желания и може да включва:

• Кисели цитрусови плодове като портокали и лимони
• Млечни продукти
• Лютиви, пикантни храни
• Сладки, захарни лакомства
• Солени закуски

Въпреки че желанието Ви за дадена храна може да е силно, по-добре е да избягвате твърде много нездравословни захарни, солени или мазни храни. Потърсете по-здравословни варианти като сушени плодове и ядки, за да задоволите апетита си.

Нехранителни продукти

Важно е да не се консумирате нехранителни продукти.

 Никой не знае защо бременните жени го изпитват , но това може да е симптом на недостиг на минерали2,3 или начинът, по който тялото се опитва да облекчи гаденето. „Пика“ се среща при бременни жени по целия свят и обикновено изчезва от само себе си след раждането.

Може да звучи очевидно, но ако изпитвате някакъв апетит за нехранителни вредни продукти, важно е да не им се отдавате. Като се съпротивлявате на този апетит, ще избегнете вреда за себе си и бебето.

Вместо това се опитайте да се разсеете, като свършите нещо, изкъпете се или консумирайте закуска или ястие, богати на хранителни вещества. Уверете се, че сте информирали Вашата акушерка или лекар, за да сте сигурни, че получавате правилното хранене от Вашето меню.

lemon

Желание за определени храни по време на бременност

Желанието за определени храни е често срещана по време на бременност и може да се променя от стереотипните кисели краставички до по-необичайни нехранителни вещества.

Поддържане на здравословна, балансирана диета

Апетитът за определени при бременните идва и си отива и с продължаване на бременността може да откриете, че става по-малко интензивен. Ако имате гестационен диабет може да Ви се приядат сладки неща на по-късен етап от бременността, което може да влоши състоянието Ви. Но тези желания обикновено изчезват след раждането4.

Имайте предвид, че някои храни могат да крият рискове. Ако жадувате за бекон например, неволно може да консумирате високи нива на сол5.

Правилният подход е да се търсят по-здравословни възможности. Сушените плодове могат да помогнат за облекчаване на сладкия апетит, докато купа с несолени ядки може да задоволи желанието за чипс.

Консумирането на редовни хранителни ястия е най-добрият начин да гарантирате, че бебето получава хранителните вещества, които са необходими за здравословното му развитие, така че ако откриете, че жадувате за сладки или богати на мазнини храни, опитайте се да потърсите по-здравословни алтернативи:

  • Заменете шоколада със сушени плодове
  • Заменете бисквитите с препечени филийки с чай
  • Заменете тортата с пълнозърнест тост или франзели със сладко
  • Заменете чипса с маслини, малка шепа ядки и семена или сирене с бисквити
  • Заменете сладоледа с десерт на плодова основа

Последно прегледано на: 29-и юли 2014

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.