Как да се упражнявате безопасно по време на бременност

Обобщение

Изследванията показват, че упражняването по време на бременност може да бъде невероятно полезно както за Вас, така и за Вашето бебе, но информацията за това, което е безопасно и какво не, може да бъде объркваща и недостатъчна.

Безопасно ли е да правим упражнения по време на бременност?

swimming during pregnancy

В миналото майките са били съветвани да вдигнат краката си и да се отпускат. За голямо разочарование на здравите бъдещи майки, бременността често може да се разглежда като заболяване, което изисква много почивка. Лекарите и експертите вече са съгласни, че повечето упражнения, извършвани умерено по време на бременност, са безопасни и полезни. Независимо дали сте били активни преди бременността или не сте спортували за известно време, продължаването или започването на безопасна за бременността тренировка, може да бъде едно от най-добрите неща, които ще направите за двама Ви с бебето. 

Преди да започнете, моля, консултирайте се с Вашия лекар или акушерка, за да им кажете, какви физически дейности планирате да започнете. Можете също така да прочетете повече за това какви упражнения трябва да се избягват по време на бременност.

Д-р Даун Харпър

Виждаме доказателства, че упражненията по време на бременност може да са едно от най-добрите неща, които можете да направите за бъдещото здраве на Вашето бебе. Упражненията по време на бременността могат да окажат и огромно въздействие върху емоциите, които изпитвате в този период. Ако следват указания на експерти, за повечето жени е безопасно да продължат и дори да започнат да спортуват по време на бременността. Не забравяйте първо да се консултирате с Вашия лекар, в случай че има някакви специфични медицински причини, поради които трябва да избягвате физическа активност по време на бременността.
dr dawn harper
@DrDawnHarper

Какво се определя като упражнение?

Всяка дейност, която развива и поддържа фитнес, може да се счита за „упражнение“ и може да бъде полезна, ако се извършва по време на бременност. Всяка жена и всяка бременност са различни и поради тази причина, за да почувствате ползата от упражненията не е нужно да тренирате колкото тренира някой друг – достатъчно е просто да направите толкова, колкото можете.

Какви упражнения мога да правя по време на бременност?

pregnancy exercise outdoors

Има редица дейности, предназначени специално за бъдещи майки, като йогата за бременни. Но ако обичате да бягате, да плувате или да ходите във фитнес салона, трябва да можете да продължите обичайната си дейност с няколко промени. Не забравяйте, че в някои дни може да се почувствате по-енергични отколкото в други, така че винаги правете нещата съобразно своето собствено темпо.

Независимо от нивото на фитнес или етапа на бременността, слушайте тялото си

•              Бягане или бързо ходене е безплатно и може да се направи навсякъде и по всяко време. Дори леко бягане или разходка с куче може да повиши сърдечната честота достатъчно, за да бъде полезна.

•              Плуването по време на бременност отпуска ума и има положителен ефект върху тялото. Повечето стилове на плуванеса безопасни1, включително плуването по гръб, въпреки че можете да избягвате Бруст, ако имате дисфункция на пубисната симфиза (SPD)2. Някои местни организации предлагат безплатни или преференциални сесии за бъдещи майки.

•              Ако тежестите са част от редовната Ви тренировка, тогава силовите упражнения, използващи умерени, а не тежки тежести, обикновено са безопасни за продължаване. Все пак имайте предвид, че може да се наложи да направите някои промени.

•              Йога за бременни е чудесна идея, за да Ви помогне да се успокоите, да се свържете с бебето си и да запазите силата и гъвкавостта си.

Едно златно правило

Независимо от нивото на фитнес или етапа на бременността, слушайте тялото си. Ако се чувствате прекалено уморени, сърцето Ви бие или се чувствате замаяни, спрете и си починете. Имайте предвид, че всякаква дейност, без значение колко незначителна е тя, е по-добра от нищо. Всяка майка и всяка бременност са уникални. Малко майки могат да правят същото, което са правили преди да забременеят.

СЛЕДВАЩИ СТЪПКИ

  • Информирайте Вашия лекар или акушерка за намерението си да спортувате по време на бременност.
  • Информирайте Вашия фитнес администратор или фитнес инструктор. Те могат да предложат индивидуални класове и означава, че те ще бъдат предварително информирани в случай на необходимост от спешна медицинска помощ.
  •  Попитайте местните обществени организации дали имат някакви фитнес програми, които са от полза за бременните жени.
  •  Прочетете за невероятните ползи от упражненията както за Вас, така и за Вашето дете.

Последнен преглед: 9 декември 2016

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Хиперемезис гравидарум (ексцесивно повръщане по време на бременността)

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.