Здравословно хранене в периода на кърмене

Време за четене: 5 минути

От поддържането на добра хидратация до здравословното балансирано хранене по време на кърмене, хранителните избори, които правите, дават възможност на Вашето бебе да получава необходимите витамини и минерали, за да подпомогнат бъдещото му здраве. С нашите познания за значимостта на здравословната диета Aptaclub споделя полезни съвети за това какво бихте могли да включите във Вашето хранене по време на кърмене.

baby bib icon

Докато опитват това, което Вие вкусвате, кърмените бебета може да са по-смели, когато става въпрос за захранване1.

fish icon

Приема на повече богати на LCP (Дълговерижни полиненаситени мастни киселини) храни като сьомга, скумрия, сардини и риба тон може да насърчи по-доброто зрително и мозъчно развитие2.

Всички хранителни вещества за Вашето бебе идват директно от кърмата Ви4. Това означава, че всяка хрупкава салата, къри или парче риба тон, които ядете им осигурява жизненоважни витамини. И докато опитват това, което вкусвате Вие, кърмените бебета може да са по-смели, когато става въпрос за захранване1.

Но не само Вашето бебе ще се възползва от хранителния избор, който правите. Доброто хранене може да Ви помогне да получите енергията и хранителните вещества, от които се нуждаете. И приема на точното количество, не твърде много или твърде малко, може да подпомогне за произвеждането на кърма5.

Сега е перфектното време да проверите дали се храните здравословно, за да сте сигурни, че получавате ключовите хранителни вещества, необходими на Вашето бебе за оптимален растеж и развитие4.

Какво да ядете, по време на кърмене?

baby touching mother during breastfeeding 2

Може да откриете, че не е необходимо да правите промени в настоящия хратителен режим, но като родител се опитайте да вземете под внимание следните съвети и да ги добавите в режима си на хранене при кърмене6:

  • Разнообразие от поне пет порции плодове и зеленчуци на ден, независимо дали пресни, замразени, сушени или консервирани
  • Нишестени храни, като пълнозърнест хляб, тестени изделия, ориз и картофи
  • Изобилие от фибри от пълнозърнести храни (зърнени закуски или хляб), варива, плодове и зеленчуци
  • Протеини от крехко месо, птици, риба, яйца и варива
  • Калций от млечни продукти като мляко, сирене и кисело мляко
  • Най-малко две порции риба седмично, включително порция мазна риба

НАУКАТА ЗАД

ОСНОВНИ МАСТНИ КИСЕЛИНИ

Препоръчано от Nutricia

Изследванията показват, че основните мастни киселини Омега 3 и Омега 6, които се намират естествено в майчиното мляко, са наистина важни за развитието на мозъка, очите и нервната система на Вашето бебе2. Консумирането на храни богати на Омега 6 и Омега 3, като сьомга, скумрия, сардини и риба тон, ще подпомогне зрителното, сетивното и когнитивното развитие на Вашето бебе.

Изследванията показват, че по-специално два вида LCP (Дълговерижни полиненаситени мастни киселини) – AA (Омега 6) и DHA (Oмега 3), които се намират естествено в кърмата, са важни за развитието на мозъка, очите и нервната система на бебето2. Приема на повече богати на LCP храни като сьомга, скумрия, сардини и риба тон може да насърчи по-доброто зрително и мозъчно развитие на бебето Ви.

Сладкишите, бисквитите и шоколада могат да задоволят нуждата за нещо сладко, но са храни с високо съдържание на захар и калории, които често нямат хранителна стойност. За по-дълготрайна енергийна подкрепа опитайте шепа слънчогледови или тиквени семки със стафиди, боровинки или годжи бери.

Ако желаете нещо по-хранително пробвайте пълнозърнеста пита, пълна със салата и крехко месо, сьомга, сардина или настърган кашкавал; купа с високо съдържание на фибри, подсилена зърнена закуска с мляко или пресни плодове с кисело мляко.

Любопитни ли сте?

Колко литра вода трябва да пиете, докато кърмите?

Кърменето може да бъде уморяващо. Дръжте голяма чаша вода до себе си, докато кърмите Вашето бебе. Приема на течности е изключително важно за подпомагане на производството на кърма7. Поради тази причина трябва да се стремите да пиете 2 литра на ден – или осем чаши. Водата е най-добрия вариант за хидратация, но можете също да включите мляко и плодов сок.

breast feeding coping with low milk supply

Трябва да се избягва много силен чай и кафе, тъй като малки количества кофеин могат да бъдат предадени на Вашето бебе. Алкохолът също трябва да се избягва, защото е възможно да премине в кърмата Ви.

Витамини и кърмене

Витамин D, известен като слънчевия витамин е от съществено значение за нормалното развитие на костите.

Отслабване при кърмене

Кърменето изгаря приблизително 500 калории на ден8 и следователно ще Ви помогне да загубите теглото, натрупано по време на бременността9. Тъй като кърмата осигурява всички хранителни вещества за Вашето бебе, трябва да сте сигурни, че правилното хранене присъства в хранителния Ви режим, за да осигурите най-добрия растеж и развитие на бебето, така че не се препоръчва  да ограничавате храненето си твърде много по време на кърмене. Поддържането на балансиран хранителен режим с всички необходими хранителни вещества трябва да помогне за увеличаване на загубата на тегло, придобито по време на бременността9.

Последен преглед: 13-ти юли 2020

Прегледано от екипа на Nutricia по медицински и научни въпроси

contact aptaclub careline bulgaria

Бъдещето здраве на Вашето бебе започва тук

В Aptaclub вярваме, че опитът помага да се изгради устойчивост; че всяка нова среща, независимо дали по време на бременността или след раждането, може да оформи бъдещото развитие на Вашето бебе. С нашата научна експертиза ние можем да помогнем на Вас и Вашето бебе да прегърнете утрешния ден.

Свързани статии:

Отговор на Вашите въпроси относно проблеми при храненето

Кърменето е най-доброто за бебетата и осигурява многобройни ползи за здравето на детето и на майката

Моля, прочетете първо тази важна бележка

С натискане на бутона за продължаване ще можете да видите информация за Aptamil за кърмачета и малки деца и други продукти. Ако решите да продължите, доброволно се съгласявате, че Aptaclub да предоставя тази информация по Ваше желание.

Важно е храненето на майките през периода на подготовката и самото кърмене да е здравословно и балансирано. При въвеждане на частично хранене с биберон са възможни негативни последици върху кърменето като намаляване на количеството на кърмата. Възстановяването на лактацията е трудно, след като веднъж е взето решение да не се кърми. Трябва да имате предвид социалните и финансови затруднения при хранене с мляко за кърмачета.

Неправилната употреба на мляко за кърмачета, както и на неподходящите храни или методи за хранене могат да застрашат здравето на детето. За да избегнете рисковете за здравето, стриктно спазвайте указанията за приготвяне, използване и съхранение на млякото. Млеката за кърмачета трябва да се използват само по съвет на лекар, фармацевт или друг здравен специалист в областта на грижата за майката и детето.

Важна бележка с медицинска насоченост

Информацията на този уебсайт, включително, но без да се ограничава до текста, графиките, изображенията, връзките, аудио, видео, извлеченията, резултатите от каквито и да е прогнозни калкулатори или инструменти или средства за проверка на симптомите, предсказуемите дни и / или дати и други материали са за обща информация само за целите и не трябва да се разглежда като здравен или медицински съвет, диагноза или лечение за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. На информацията, съдържаща се в този уебсайт, не може да се разчита и не е точна, нито специфична за Вас и / или Вашето (нероденото) дете. Винаги се съгласувайте с Вашия лекар или здравен работник във връзка с всякакви въпроси, които може да имате относно медицинско състояние и / или медицински симптоми. Никога не пренебрегвайте професионални медицински съвети или забавяйте търсенето им поради нещо, което сте прочели на този уебсайт или сте разговаряли с някой от нашите консултанти. В случай на (подозрение за) спешна медицинска помощ, незабавно се обадете на Вашия лекар или спешната помощ. Nutricia и нейните филиали не дават никакви гаранции, изявления или гаранции относно каквото и да е съдържание, предоставено на този уебсайт под каквато и да е форма, пълнотата, адекватността, пригодността, качеството, надеждността и точността на която и да е от информацията на този уебсайт. До степен, напълно разрешена от приложимите закони, Nutricia И нейните филиали изключват всички задължения, произтичащи от или във връзка с използването или злоупотребата с информацията или липсата на информация на този уебсайт.